Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 


Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση

Πρόσφατα Θέματα
» Καταδυσεις στην θασο
Τρι Απρ 23, 2013 1:11 pm από Sthlias

» Πωλείται καινούριος ρυθμιστής scubapro mk2 plus με r295 330€
Τρι Απρ 23, 2013 12:49 pm από Sthlias

» Πωλείται καινούριο bcd scubapro t-sport plus XL size 230€
Τρι Απρ 23, 2013 12:43 pm από Sthlias

» Pedila twin jet max XL 90€
Δευ Απρ 22, 2013 5:30 am από Sthlias

» ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΠΕΔΙΛΑ TWIN JET MAX (XL) 90€
Τετ Απρ 17, 2013 9:29 am από Sthlias

» My first post
Τρι Αυγ 02, 2011 3:23 pm από lkarapa

» opinion
Δευ Αυγ 01, 2011 3:22 pm από Επισκέπτης

» программы навигации
Δευ Αυγ 01, 2011 2:35 pm από Επισκέπτης

» Στεγανή στολή CAMARO
Πεμ Φεβ 24, 2011 5:17 pm από taucher


"Ανοιχτή πληγή" οι μαρίνες για το θαλάσσιο τουρισμό

Πήγαινε κάτω

"Ανοιχτή πληγή" οι μαρίνες για το θαλάσσιο τουρισμό

Δημοσίευση  lkarapa Την / Το Παρ Ιουν 05, 2009 6:09 am

Η Ελλάδα μπορεί μεν να διαθέτει το «πακέτο» για να αναδειχθεί σε πρώτη δύναμη στο θαλάσσιο τουρισμό, όμως το κράτος χωρίς... πυξίδα τουριστικής πολιτικής περί άλλων τυρβάζει. Και βάζει στον αυτόματο πιλότο και το θαλάσσιο τουρισμό.

«Την τελευταία πενταετία, δεν έχει γίνει τίποτα για τον θαλάσσιο τουρισμό, που μπορεί σίγουρα να προσελκύσει τουρίστες πολυτέλειας», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Αντώνης Στελιάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, μιλώντας στο Capital.gr.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΤ η χώρα διαθέτει σήμερα 19 οργανωμένες μαρίνες και άλλες 12 υπό κατασκευή. Η δυναμικότητα τους ανέρχεται στις 6.661 θέσεις ελλιμενισμού.

Ο κ. Στελιάτος σημειώνει πως η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική. Οι σύγχρονες μαρίνες είναι ελάχιστες (όπως για παράδειγμα είναι ο Άλιμος, ο Φλοίσβος, της Βουλιαγμένης, του ΣΕΦ και η Ζέα), ενώ η μαρίνα του Αγίου Κοσμά που χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων σήμερα δεν λειτουργεί.

«Η χώρα μας έχει σχεδόν 5.000 νησιά και νησάκια και χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμής. Δεν μπορεί λοιπόν η Κροατία που διαθέτει μόλις το 1/10 των ελληνικών ακτογραμμών να διαθέτει 108 σύγχρονες μαρίνες, ενώ και η ανταγωνίστρια Τουρκία να έχει καλύτερο δίκτυο μαρίνων από την Ελλάδα».

Και φυσικά ούτε κατά διάνοια μπορούν να συγκριθούν οι μαρίνες μας και οι δυνατότητες τους με τις μαρίνες της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Ισπανίας.

Τα παράλογα και στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού δεν έχουν τέλος.

«Εδώ υπάρχουν νησιά που δεν έχουν καράβι της γραμμής και εμείς μιλάμε για μαρίνες» αναφέρει ο κ. Στελιάτος και συνεχίζει: «Σε νησιά που δέχονται χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο, όπως είναι η Σαντορίνη, η Νάξος, η Τήνος, η Πάρος, τα σκάφη αναψυχής δένουν στα λιμάνια».

Η Μύκονος έχει μεν μαρίνα, όμως είναι «κλεισμένη» από τα γιοτ των επωνύμων, έτσι τα τουριστικά σκάφη αναγκάζονται να βγάζουν τους επιβάτες στο νησί με φουσκωτά.

Στην Κέρκυρα υπάρχει ιδιωτική μαρίνα για να εξυπηρετεί τις ανάγκες των σκαφών αναψυχής, ενώ ιδιωτικές μαρίνες έχουν δημιουργηθεί σε Ρόδο, Κω και Σάμο. Οι μαρίνες σε Χανιά και Ρέθυμνο ανήκουν στο Λιμενικό Ταμείο, στον Αγ. Νικόλαο είναι δημοτική και στο Ηράκλειο ιδιωτική.

«Αντί κάθε νησί να έχει τη μαρίνα του, στην Ελλάδα δεν έχει γίνει τίποτα ουσιαστικό στο συγκεκριμένο κομμάτι τα τελευταία χρόνια» υπογραμμίζει ο κ. Στελιάτος. «Ποια χώρα στον κόσμο έχει 5.000 νησιά, ποια χώρα έχει ήλιο από τον Μάρτη μέχρι τον Δεκέμβρη, ποια χώρα διαθέτει τόσο ασφαλείς θάλασσες σε συνδυασμό με πολιτιστική κληρονομιά; Καμία. Και τι κάνουμε; Τίποτα».

Και όμως κάθε χρόνο πολιτικοί, αστέρες του Χόλυγουντ, επώνυμοι του διεθνούς τζετ σετ, γοητεύονται από τις κρουαζιέρες τους με σκάφη αναψυχής στα ελληνικά νησιά και αποτελούν ταυτόχρονα τους καλύτερους πρεσβευτές της χώρας.

Και καθώς γίνεται πολύς λόγος για την κρίση που «κτυπάει» και τον ελληνικό τουρισμό, για το θέμα ο κ. Στελιάτος αναφέρει πως «φέτος ο θαλάσσιος τουρισμός ζει μία από τις χειρότερες χρονιές του».

Το 2009 ξεκίνησε με πτώση 35% στις κρατήσεις των ιστιοπλοϊκών σκαφών (χωρίς πλήρωμα), που σήμερα έχει περιοριστεί στο -15% και αναμένεται να «κλείσει» στο -10%. Στα επαγγελματικά-τουριστικά (με πλήρωμα) η χρονιά ξεκίνησε με πτώση 70% και τώρα βρίσκεται στο -50% με πρόβλεψη να «κλείσει» η χρονιά στο -40%.

Ο στόλος των σκαφών αναψυχής αριθμεί 3.500 πλοία. Από αυτά τα 2.700 είναι ιστιοπλοϊκά (φιλοξενούν μέχρι 10 άτομα και δεν έχουν πλήρωμα). Τα υπόλοιπα απασχολούν μόνιμο προσωπικό 4-9 άτομα (ανάλογα με το μέγεθος τους). Δηλαδή περίπου 3.000 Έλληνες ναυτικούς (αξιωματικούς, υπαξιωματικούς και ναύτες) ασφαλισμένους στο ΝΑΤ. Το καλοκαίρι προσλαμβάνονται περί τα 10.000 εποχικοί υπάλληλοι για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του ξενοδοχειακού μέρους, δηλαδή πλήρωμα, καμαρώτοι, μάγειροι κλπ.

Η κρίση έχει πλήξει την συγκεκριμένη κατηγορία των εργαζομένων, καθώς φέτος αναμένεται ότι θα προσληφθούν 10% με 15% λιγότερα άτομα.

Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί πως ένα επαγγελματικό σκάφος 30 μέτρων κοστίζει 7 εκατ. ευρώ (καινούριο) και 2,5-3 εκατ. ευρώ αν είναι μεταχειρισμένο, με χρόνο απόσβεσης της επένδυσης τα 15 χρόνια.

http://www.capital.gr/News.asp?id=749410
avatar
lkarapa
elite diver

Αριθμός μηνυμάτων : 1933
Ηλικία : 47
Τόπος : Άγιοι Ανάργυροι
Registration date : 22/11/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://www.diverscorner.gr

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης