Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 


Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση

Πρόσφατα Θέματα
» Καταδυσεις στην θασο
Τρι Απρ 23, 2013 1:11 pm από Sthlias

» Πωλείται καινούριος ρυθμιστής scubapro mk2 plus με r295 330€
Τρι Απρ 23, 2013 12:49 pm από Sthlias

» Πωλείται καινούριο bcd scubapro t-sport plus XL size 230€
Τρι Απρ 23, 2013 12:43 pm από Sthlias

» Pedila twin jet max XL 90€
Δευ Απρ 22, 2013 5:30 am από Sthlias

» ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΠΕΔΙΛΑ TWIN JET MAX (XL) 90€
Τετ Απρ 17, 2013 9:29 am από Sthlias

» My first post
Τρι Αυγ 02, 2011 3:23 pm από lkarapa

» opinion
Δευ Αυγ 01, 2011 3:22 pm από Επισκέπτης

» программы навигации
Δευ Αυγ 01, 2011 2:35 pm από Επισκέπτης

» Στεγανή στολή CAMARO
Πεμ Φεβ 24, 2011 5:17 pm από taucher


Ναυμαχία μέχρι τελικής πτώσης για τρεις ακτοπλοϊκές στο Αιγαίο

Πήγαινε κάτω

Ναυμαχία μέχρι τελικής πτώσης για τρεις ακτοπλοϊκές στο Αιγαίο

Δημοσίευση  lkarapa Την / Το Σαβ Απρ 03, 2010 4:18 pm

Προσπαθούν να επιβιώσουν σε ένα πέλαγος με σκληρό και εντεινόμενο ανταγωνισμό

Του Νικου Mπαρδουνια

Τρεις μήνες πριν από την έναρξη της θερινής περιόδου και ο ανταγωνισμός των εταιρειών στις ακτοπλοικές γραμμές-φιλέτα δείχνει να εντείνεται και να μην έχει τέλος... Κι αυτό παρά το γεγονός ότι η εμπειρία από τη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο, όπου δραστηριοποιούνται τρεις εταιρείες με πέντε πλοία, έδειξε ότι το 2009 ο τζίρος μειώθηκε σε σχέση με το 2008, αν και τα πλοία ήταν αυξημένα. Κερδισμένοι, βεβαίως, βγαίνουν οι επιβάτες που έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στις τέσσερις καλύτερες ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες: την Attica Group του κ. Ανδρέα Βγενόπουλου, τις Μινωικές Γραμμές, θυγατρική πλέον του Ομίλου Γκριμάλντι και τις ΑΝΕΚ και Hellenic Sea ways (HSW) του κ. Γιάννη Βαρδινογιάννη.

Το 2009 ο ανταγωνισμός στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο κράτησε «καθηλωμένες» τις τιμές των ναύλων, επιβατών και οχημάτων, αλλά και τον τζίρο των εταιρειών οι οποίες άγγιξαν τα 70 εκατ. ευρώ έναντι 100 εκατ ευρώ το 2008.

Παρά τη μείωση του τζίρου τους η ΑΝΕΚ και ο Ομιλος Αttica ετοιμάζονται να «ναυμαχήσουν» εκ νέου στο Αιγαίο διεκδικώντας η κάθε εταιρεία το μερίδιο της αγοράς που κατέχει ο ανταγωνιστής της.

Την πρώτη κίνηση προς την κατεύθυνση έντασης του ανταγωνισμού έκανε η ΑΝΕΚ του κ. Γιάννη Βαρδινογιάννη η οποία αποφάσισε να δρομολογήσει το πλοίο της «Hellenic Voyager» στη γραμμή Πειραιάς- Κως - Ρόδος και να μπει στα «χωράφια» της Attica, η οποία δραστηριοποιείται στην περιοχή με τρία πλοία και κυριαρχεί, ύστερα μάλιστα και από την απόσυρση από τα δρομολόγια των πλοίων της εταιρείας GA Ferries του κ. Γεράσιμου Αγούδημου. Οι άνθρωποι του Ομίλου Αttica εξέλαβαν τη συγκεκριμένη κίνηση «σαν χτύπημα κάτω από τη ζώνη» και δεν άργησαν να περάσουν στην αντεπίθεση. Από τα τέλη Απριλίου θα δρομολογήσουν το πλοίο τους «Blue Horizon» στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά στην οποία κυριαρχεί, μονοπωλιακά, η ΑΝΕΚ. «Επρεπε το πλοίο να βρει ένα δρομολόγιο και επιλέξαμε εκείνο του Πειραιά-Χανιά», δήλωσε o διευθύνων σύμβουλος της Blue Star Ferries, Μιχάλης Σακέλλης και προσέθεσε: «Είχαμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε δύο δρομολόγια και επιλέξαμε εκείνο των Χανίων».

Για την ιστορία, να σημειωθεί ότι και στο παρελθόν ο κ. Περικλής Παναγόπουλος μαζί με τον κ. Γεράσιμο Στρίντζη είχαν επιχειρήσει να δρομολογήσουν το πλοίο τους «Blue Star I» στην ίδια γραμμή (Πειραιάς - Χανιά), αλλά τελικώς το απέσυραν διότι κρίθηκε ότι δεν συνέφερε οικονομικά. Γιατί; Διότι η ΑΝΕΚ, υπό τον κ. Βαρδινογιάννη κατάφερε να πάρει τη μεγάλη πλειοψηφία των φορτηγών (που έχουν και τον μεγαλύτερο τζίρο), ρίχνοντας τις τιμές και αφήνοντας στην ανταγωνίστρια εταιρεία λίγα περιθώρια να ελιχθεί.

Ναυτιλιακοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι ο ανταγωνισμός θα ενταθεί στο Αιγαίο με επίκεντρο τις γραμμές - φιλέτο. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της γραμμής των Κυκλάδων. Ο εκπρόσωπος της ΗSW, εκπρόθεσμα, υπέβαλε αίτημα για να δρομολογηθεί ταχύπλοο σκάφος στη γραμμή προς τις Δυτικές Κυκλάδες με ώρα αναχώρησης παραπλήσια αυτής της Aegean Speed Lines. Τελικώς το ΣΑΣ ενέκρινε το αίτημα της HSW με ώρα αναχώρησης τριάντα λεπτά νωρίτερα από το σκάφος της Αegean Speed Lines...

Μεγάλος «ασθενής» η Αδριατική

H Αδριατική, η οποία ακόμα και στο πρόσφατο παρελθόν αποτελούσε τον «αιμοδότη» των ακτοπλοϊκών εταιρειών, λόγω της τελευταίας μεγάλης οικονομικής κρίσης εμφανίζει σημαντικά σημάδια πτώσης. Και εδώ, όπως και στο Αιγαίο, ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός και μάλιστα έχει πάρει και διαστάσεις ελληνοϊταλικής διαμάχης.

Στην Αδριατική ο Ομιλος Γκριμάλντι έχει δρομολογήσει πλοίο του με τα σήματα των Μινωικών Γραμμών, αλλά με ιταλική σημαία, γεγονός που του επιτρέπει να έχει, στην πλειονότητά του, αλλοδαπό πλήρωμα, ρίχνοντας σημαντικά το λειτουργικό κόστος του πλοίου σε σχέση με τα υπόλοιπα σκάφη που φέρουν ελληνική σημαία και έχουν μόνο Ελληνες ναυτικούς ως πλήρωμα. Οι εκπρόσωποι των εταιρειών που τα πλοία τους έχουν ελληνική σημαία θέτουν θέμα οργανικών συνθέσεων και ζητούν αλλαγές στη νομοθεσία, προκειμένου να γίνουν ανταγωνιστικοί έναντι των πλοίων με ξένη σημαία που εκτελούν τα ίδια δρομολόγια... Ομως, ακόμη χωρίς αποτέλεσμα.

Για την ιστορία, αλλά και για την πληρέστερη καταγραφή της κατάστασης, αρκεί να σημειωθεί ότι το 2009 καταγράφηκε μείωση στη διακίνηση φορτηγών οχημάτων, σε όλες τις γραμμές από την Ελλάδα προς την Ιταλία, κατά 16,16%, καθώς και των επιβατών κατά 3%, ενώ την ίδια στιγμή η αύξηση των δαπανών των πλοίων της Αδριατικής, μόνο στα καύσιμα, άγγιξε το 71%. Το 2008 διακινήθηκαν σε όλες τις γραμμές της Ιταλίας 493.000 φορτηγά οχήματα, ενώ το 2009 ο αριθμός τους περιορίστηκε στα 413.000.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_1_03/04/2010__396398
avatar
lkarapa
elite diver

Αριθμός μηνυμάτων : 1933
Ηλικία : 47
Τόπος : Άγιοι Ανάργυροι
Registration date : 22/11/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://www.diverscorner.gr

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης